Każdy sprzęt – niezależnie od jakości jego wykonania – może ulec awarii. To całkowicie normalne i choć urządzenia z wyższej półki teoretycznie psują się rzadziej, to chyba każdy z nas doświadczył kiedyś tej sytuacji – coś nagle przestaje działać. Czy w każdym przypadku za taki stan rzeczy odpowiada jednak wada fizyczna danego sprzętu? Może istnieją inne przyczyny? Prześledźmy to na przykładzie modnych ostatnio słuchawek z wbudowanym mikrofonem USB.
Problemy ze sterownikami
Jeden z najczęstszych powodów związanych z nieodpowiednim działaniem słuchawek z mikrofonem USB to problemy ze sterownikami. Co to dokładnie oznacza? W większości przypadków nieodpowiedni ich dobór, bądź nieprawidłowe przeprowadzenie instalacji. W celu uniknięcia takich kłopotów, należy pobierać sterowniki tylko ze sprawdzonych źródeł. Mowa tu o oficjalnej stronie internetowej producenta laptopa, czy komputera. Na niej z pewnością znajdziesz najnowsze oprogramowanie przeznaczone właśnie do urządzeń typu audio.
Dobrym pomysłem jest również pobieranie sterowników poprzez „Menedżer urządzeń”. Windows 10 został tak skonstruowany, iż wykrycie przez niego nowego sprzętu automatycznie sprawia, że aktualna wersja sterowników zostanie zainstalowana. Gdyby jednak okazało się, że słuchawki z mikrofonem do komputera nie zostaną wykryte przez system, nie ma powodów do zmartwień. W takim przypadku wystarczy zrobić to ręcznie poprzez przycisk „Dźwięk”, a następnie „Wyszukaj zmiany sprzętu”. Wtedy Twoje urządzenie powinno zostać znalezione przez Windows.
Nieprawidłowe ustawienia dźwięku
Pamiętaj, że zanim postanowisz reklamować lub wymieniać słuchawki z mikrofonem USB, sprawdź ich ustawienia. Rozwiązanie problemu niedziałającego sprzętu może być znacznie prostsze, niż każdemu się wydaje. Wielokrotnie okazywało się, że wystarczy tylko zmienić format dźwięku. Laptopy i komputery z niektórymi systemami operacyjnymi posiadają specjalne aplikacje do obsługi urządzeń audio. Musisz wtedy zaakceptować nowe słuchawki z mikrofonem USB. Jeżeli tego nie zrobisz, to po prostu nie będą one działały. Warto także sprawdzić, ile wynosi poziom dźwięku danej aplikacji, z której korzystasz. Chyba najgorsze, co moglibyśmy zrobić, to oddać do reklamacji słuchawki, które po prostu miały wyłączony, albo znacznie przyciszony dźwięk.